Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Pust, stånk och stön ;)

Av Mirre - 31 januari 2015 16:41

Sambon jobbar helg så långturerna med Focus ligger på mig då. Jag tvingade upp mig ur sängen vid 10.30 och tänkte att det är lika bra att få långpromenaden gjord. Jag kan ju aldrig veta om jag kommer att orka senare idag, då jag måste handla middag för idag med. 

 

Jag stuvade in Focus i bilen och drog iväg till stenbrottet...trodde jag. Det var jakt idag så där kunde vi inte gå. Jag bestämde mig för att vi kunde gå på andra sidan av vägen istället....det skulle nog gå bra. Vi gick över vägen och in i den skogen som ligger på den sidan. Det gick bra i början. Focus studsade lyckligt runt i den bajsbruna skogen. Jag tyckte att det såg bra ut tills jag kände hur ena foten sjönk ner i löv och gyttja. KUL ju    Jaja, det skulle minsann inte få stoppa oss, utan jag såg att det hängde en snitsel i träden och lite längre fram en till. En stig som andra använde (en osynlig stig förvisso) så det måste ju gå bra att gå där. Jag följde snitslarna och min mobil (aldrig utan min mobil ;) ) och visste att det skulle komma en väg längre ner.....mycket längre ner. Ner kom vi till slut och vi följde vägen. Vi hörde vattenfall och det rann vatten i dikena runt oss. Härligt och avkopplande ljud. Vi kom fram till ett gammalt stenbrott och var där ett litet tag, sedan bestämde jag att vi skulle gå tillbaka. Gå på vägen var inga problem, det var när jag skulle gå upp igen som paniken började krypa i mig. Vilken stigning det var. Focus stidsade lika glatt omkring som han gjorde när vi gick nerför.....pustande, stånkande och stönande gick jag uppför skogen. Vid ett tillfälle tänkte jag sätta mig ner och bara strunta i att gå mer, men det hade ju inte hjälpt. Fy sjutton vad jobbigt det var. Jag fick ju kolla var jag satte ner fötterna för att inte fastna i gyttja . Till slut kom vi upp i alla fall och vi fick satt oss i bilen igen. Jisses så slut jag var, men så skönt det var att få lägga sig i sängen efteråt igen. Vi tog en liten powernap jag och min hund tills det var dags att köra min son och hans flickvän till tåget och jag och mamma körde och handlade. Nu får jag se hur min kropp mår i morgon....men det tar jag då :P

 

Dagens bilder kommer från min mobil

 

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirre - 15 november 2019 13:00

Om ni undrar vart jag tagit vägen så är jag här, still fighting och still soooo exhausted, men vad fan, JAG LEVER!   Är sjukskriven just nu för utmattning, sömnstörning och värre smärta. Hjärnan har är så grymt trött att jag inte klarar av att fo...

Av Mirre - 16 december 2018 12:57

Redan december och ett nytt år hägrar. Ett nytt år med nya förväntningar, möjligheter och hopp. Det är tur man inte vet vad livet har i beredskap åt en för då hade man dukat under direkt. Det finns nog en anledning till att vi inte kan se in i framti...

Av Mirre - 30 maj 2018 14:41

Såg att det var längesedan jag var inne och skrev. Det är bara så tråkigt att uppdatera när egentligen inget har blivit bättre. Jo, förresten, min sambo slutade att knapra på sina piller till slut. Även om jag misstänker att han periodvis äter ändå. ...

Av Mirre - 10 december 2017 11:52

Orokänslorna som ökar, hjärnan som inte kan koppla av, ljudkänsligheten, full koll på detaljer och förändringar, orkeslös, koncentrationssvårigheter, osv... Nu är jag nära den berömda väggen, men samtidigt kan jag inte gå in i den utan måste ha full ...

Av Mirre - 19 november 2017 16:32

Jag saknar mig själv!   Det känns som om jag håller andan, för om jag bara håller andan så kanske jag klarar av att jobba, studera och vara en okej sambo. Jag vågar inte ta ett alltför djupt andetag för då är jag rädd för vad som kan hända och sa...

Ovido - Quiz & Flashcards