Alla inlägg under mars 2015

Av Mirre - 16 mars 2015 21:08

Idag gick jag, min sambo och Focus vid stenbrottet ovanför Åvarp i skåne. Det var en härlig dag och vi njöt ordentligt. När vi gått ett tag så såg vi vid en skogsdunge en gärdsmur, men när jag tittade nogare så såg det ut som en förhöjning bland stenarna med. Vi upptäckte att det varit en boplats där och vi funderade ett tag på om det varit en smedja eller något liknande just där vi var. Jag älskar historia och känslan av att just där vid den härliga stillheten bland gran och bok och de mossbeklädda stenarna hade det en gång i tiden varit ett ställe med liv och rörelse. Där hade varit folk med en helt annan historia än oss. Deras levnadssätt hade varit helt olik vår och jag kan inte sluta tänka på hur det hade luktat, låtit och sett ut på platsen medan de levde. Runt omkring såg vi sedan även tecken på att det måste varit en by just där. Stenmurarna låg på ett sådant sätt så att vi misstänkte det. Så klart var jag tvungen att fotografera så gott jag kunde, men det är svårt att fotografera det så att andra kan få samma uppfattning som vi fick. 

En härlig känsla att få ha tittat tillbaka i historien fick vi i alla fall.


Kram

                                       


Av Mirre - 13 mars 2015 17:02

Länge sedan jag skrev, men jag har inte mått bra i kroppen. Dagarna har gått åt till att bara lyssna på vad kroppen vill säga mig och det är svårt att göra som den vill när det inte går att vila när den vill. Nog om det!

 

Det har funnits några tillfällen då jag har haft tillfällen att fotografera. Min systerdotters tös var hos oss när min yngsta son hade kalas. Vilken gosig tjej <3 Sedan har jag varit i skogen ett par tillfällen med mitt svarta hjärta <3 

 

Här kommer lite bilder från dessa tillfällen:

 

                             

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards