Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

en svart vit helg

Av Mirre - 11 januari 2015 12:05

I helgen har det blåst en hel del.....ja, rätt mycket faktiskt. Stormen Egon heter han som blåste tydligen. Igår var jag lite rädd att vara ute med Focus. Vi har rätt mycket träd runt gångstigarna här där jag bor och det var lite läskigt att gå när det tog i ordentligt i träden. Focus var rätt nöjd inne tack och lov. Funderar på att toalettträna honom så jag slipper gå ut i sådant väder igen ;)
Kroppen min var inte på topp heller och jag var helt andfådd och slut när jag kom in igen, men idag gick det lite bättre.  Det blåser rätt rejält idag med, men inte som i går.


Jag brukar ge Focus en boll att tugga på medan han går sin runda. Han gillar ju att ha en pinne eller stock i munnen när vi går långpromenader, men när vi går de mindre rundorna så brukar han vilja reta mig genom att bita och dra i koplet. Vi har till och med haft en kamp mitt i vägen där bilarna kör på grund av det. Han har lite svårt att avbryta när det blir för mycket. Därför tänkte jag att han skulle kunna gå med en boll i munnen så minskar kanske stressen med att bita och dra i kopplet. Det går kanonbra, förrutom att han lägger bollen överallt när han ska kissa eller lukta extra noga. Då går han vidare utan boll tills han kommer på att han släppt den och vill genast hämta den...suck!! Om jag inte tar fram bollen när han vill så börjar han bita och dra i kopplet igen för att få igång mig......nä, min hund har absolut inte makten över mig   Detta måste jag ta tag i snart, men just nu orkar jag inte och då får jag skylla mig själv   


Idag gick vi bara en liten minirunda, men vi hann se en Grön Flagg flagga som blivit halv.....stormen Egon har nog ätit den andra halvan    Sedan gick vi vid bäcken som blivit riktigt bred och överfull av stormen och allt regnande. 


Lägger ut lite bilder från promenaden....endast svartvita foton idag så klart :P


       



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirre - 15 november 2019 13:00

Om ni undrar vart jag tagit vägen så är jag här, still fighting och still soooo exhausted, men vad fan, JAG LEVER!   Är sjukskriven just nu för utmattning, sömnstörning och värre smärta. Hjärnan har är så grymt trött att jag inte klarar av att fo...

Av Mirre - 16 december 2018 12:57

Redan december och ett nytt år hägrar. Ett nytt år med nya förväntningar, möjligheter och hopp. Det är tur man inte vet vad livet har i beredskap åt en för då hade man dukat under direkt. Det finns nog en anledning till att vi inte kan se in i framti...

Av Mirre - 30 maj 2018 14:41

Såg att det var längesedan jag var inne och skrev. Det är bara så tråkigt att uppdatera när egentligen inget har blivit bättre. Jo, förresten, min sambo slutade att knapra på sina piller till slut. Även om jag misstänker att han periodvis äter ändå. ...

Av Mirre - 10 december 2017 11:52

Orokänslorna som ökar, hjärnan som inte kan koppla av, ljudkänsligheten, full koll på detaljer och förändringar, orkeslös, koncentrationssvårigheter, osv... Nu är jag nära den berömda väggen, men samtidigt kan jag inte gå in i den utan måste ha full ...

Av Mirre - 19 november 2017 16:32

Jag saknar mig själv!   Det känns som om jag håller andan, för om jag bara håller andan så kanske jag klarar av att jobba, studera och vara en okej sambo. Jag vågar inte ta ett alltför djupt andetag för då är jag rädd för vad som kan hända och sa...

Ovido - Quiz & Flashcards