Direktlänk till inlägg 9 januari 2015

Snö

Av Mirre - 9 januari 2015 20:52

Idag var en lite blåsig dag på morgonen. Det regnade först och var riktigt kallt. På jobb fick barnen välja om de skulle gå till spindelskogen eller till pippihuset. Alla barnen skrek ut att de ville till pippihuset, för de hade inte varit där. Vi började raskt gå iväg och barnen var förväntansfulla för kanske var pippi hemma ;) Snön började falla och det blev stora snöflingor som blåste runt oss. Barnen kom fram till huset och ett barn sa spontant: - Bor det verkligen någon i detta skithuset?     

 

Ja det är inget vackert hus, men det är väldigt gammalt och spännande. Vi har en väldigt fantastisk miljö runt oss på förskolan. Det finns gamla hus, vattenpumpar och stenmurar så vi kan ofta koppla till Emil-tiden (förr i tiden). Vi gick förbi en vattenpump som stod stolt ute på en tomt och jag frågade om de visste vad det var för något. Ett barn svarade att det var en vattenkran.....jo, det var ju rätt på sätt och vis :)

 

Vädret växlade om igen och det började regna istället...brrrrrr....regnet gick rakt igenom kläderna och det kändes som nålar på kinderna så vi gick tillbaka till förskolan igen. 

 

Efter jobbet var jag helt slut i hela kroppen och gick och vilade mig i 3 timmar!!! Kroppen är helt slut och skriker av värk och trötthet så nu gäller det att lyssna på den ett tag och ta det lugnt. 

 

Sänder med några bilder från miljön vid pippihuset. Tyvärr har jag inget direkt på själva huset (får jag ta vid ett annat tillfälle) men jag har lite snöbilder från idag och några andra från ett tidigare och varmare tillfälle   Dessa bilder är med tagen med min fina Iphone 6 ;)

 

Pippihuset ses här till vänster i bild

     

Här är vattenkranen ;)

 


   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirre - 15 november 2019 13:00

Om ni undrar vart jag tagit vägen så är jag här, still fighting och still soooo exhausted, men vad fan, JAG LEVER!   Är sjukskriven just nu för utmattning, sömnstörning och värre smärta. Hjärnan har är så grymt trött att jag inte klarar av att fo...

Av Mirre - 16 december 2018 12:57

Redan december och ett nytt år hägrar. Ett nytt år med nya förväntningar, möjligheter och hopp. Det är tur man inte vet vad livet har i beredskap åt en för då hade man dukat under direkt. Det finns nog en anledning till att vi inte kan se in i framti...

Av Mirre - 30 maj 2018 14:41

Såg att det var längesedan jag var inne och skrev. Det är bara så tråkigt att uppdatera när egentligen inget har blivit bättre. Jo, förresten, min sambo slutade att knapra på sina piller till slut. Även om jag misstänker att han periodvis äter ändå. ...

Av Mirre - 10 december 2017 11:52

Orokänslorna som ökar, hjärnan som inte kan koppla av, ljudkänsligheten, full koll på detaljer och förändringar, orkeslös, koncentrationssvårigheter, osv... Nu är jag nära den berömda väggen, men samtidigt kan jag inte gå in i den utan måste ha full ...

Av Mirre - 19 november 2017 16:32

Jag saknar mig själv!   Det känns som om jag håller andan, för om jag bara håller andan så kanske jag klarar av att jobba, studera och vara en okej sambo. Jag vågar inte ta ett alltför djupt andetag för då är jag rädd för vad som kan hända och sa...

Ovido - Quiz & Flashcards