Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Hägnet

Av Mirre - 7 januari 2015 19:42

Idag hade jag bara tänkt att ta en tur med Focus i vårt område innan jobb, men jag började jobba rätt sent idag så jag och Focus hoppade in i bilen och körde upp till hägnet vid kärreberga/Maglaby. Snön hade kommit under natten, så det låg ett tunt lager snö i hägnet när vi kom dit. Det var ju rätt trevligt att se så att man slapp all bajsbrun färg på marken. Det blev några foton idag med min mobilkamera, men det är liksom inte lika kul att fotografera när det bara är en massa brunt överallt. Antingen får det bli mer snö, för vitt är ju fint som bakgrund, eller så får våren med sin härliga ljusgröna färg komma. Nu vet jag att vi bor i skåne och att vi har några månader (typ 6 månader :S) där det mest är bajsbrunt, grått och trist. Jag vägrar låta det dra ner mitt humör när jag fotograferar och har kommit på ett jättebra knep så man slipper se allt bajsbrunt (gud, vad jag gillar att skriva bajsbrunt ;) ), man låter det vara svartvita bilder så man slipper se eländet!! Ta da!! Visst är jag fantastiskt...självlärd och allt :P 


I hägnet har jag en favoritstubbe. Jo, det är sant. Jag gillar stubbar......och träd   Stubben fotograferar jag nog varje gång jag är där. Det är inget speciellt med den, men den ligger så bra till och detblir fint ljus i bakgrunden bland träden. Idag var där inget speciellt fint, det var mest.......bajsbrunt och trist. Jag har fotograferat den ändå, för med Focus öra blev det rätt fint ändå :P 

Focus gillar att bära pinnar och stubbar och det var inget undantag idag om ni trodde det. Nä då, han valde först en tung liten stock som han kämpade på rätt bra med, men vid andra rundan tog han en längre, lättare och smalare pinne. Tyvärr fastnade den i buskarna vi gick emellan och han drog och kämpade för att få loss den. Han brukar kunna vinkla till pinnarna när han går bland små stigar så att pinnarna inte fastnar. Idag var det lite för trångt och han lyckades inte särskilt bra med det. Jag hade inte hjärta att se honom kämpa allt för länge så jag vinklade pinnen till honom så att han kunde få loss den. Lycklig gick han vidare med sin pinne. 


Innan jag körde till jobbet så hann jag med att handla och vila i ca 20 minuter. Den vilan var välbehövlig för min stackars gamla kropp :P


Nu sitter jag med spänning och väntar på att få bli gammelmoster. Min systerdotter har blivit igångsatt idag och jag håller tummarna för att allt går bra så jag får se lilltjejen snart   


Det får bli allt för idag


Kram kram


               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirre - 15 november 2019 13:00

Om ni undrar vart jag tagit vägen så är jag här, still fighting och still soooo exhausted, men vad fan, JAG LEVER!   Är sjukskriven just nu för utmattning, sömnstörning och värre smärta. Hjärnan har är så grymt trött att jag inte klarar av att fo...

Av Mirre - 16 december 2018 12:57

Redan december och ett nytt år hägrar. Ett nytt år med nya förväntningar, möjligheter och hopp. Det är tur man inte vet vad livet har i beredskap åt en för då hade man dukat under direkt. Det finns nog en anledning till att vi inte kan se in i framti...

Av Mirre - 30 maj 2018 14:41

Såg att det var längesedan jag var inne och skrev. Det är bara så tråkigt att uppdatera när egentligen inget har blivit bättre. Jo, förresten, min sambo slutade att knapra på sina piller till slut. Även om jag misstänker att han periodvis äter ändå. ...

Av Mirre - 10 december 2017 11:52

Orokänslorna som ökar, hjärnan som inte kan koppla av, ljudkänsligheten, full koll på detaljer och förändringar, orkeslös, koncentrationssvårigheter, osv... Nu är jag nära den berömda väggen, men samtidigt kan jag inte gå in i den utan måste ha full ...

Av Mirre - 19 november 2017 16:32

Jag saknar mig själv!   Det känns som om jag håller andan, för om jag bara håller andan så kanske jag klarar av att jobba, studera och vara en okej sambo. Jag vågar inte ta ett alltför djupt andetag för då är jag rädd för vad som kan hända och sa...

Ovido - Quiz & Flashcards