Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

It's just me, my dog and I <3

Av Mirre - 5 januari 2015 12:56

Idag har jag haft en semesterdag medan min sambo har fått jobba in pengarna till oss ;) Jag ställde klockan så jag kom upp i någorlunda tid...runt 9. Sovit som en kratta, men det är ju inget ovanligt i min värld. Vi hoppade in i bilen och jag och Focus drog iväg upp till skogen vid stenbrottet. Där är det härligt fridfullt och det är en härlig skogsväg som är bred och man ser långt framför sig så jag kan släppa Focus lös.

 

Focus vill alltid ha en stock eller pinne att bära på och han håller sig oftast intill oss eller ca 15 m framför eller bakom oss. Om han däremot får syn på en hare eller hjort så brukar springa efter tyvärr, men han springer inte långt iväg och kommer alltid tillbaka. Han tycker nog de är väldigt roliga som vill leka tafatt med honom ;)

 

Idag fick han syn på en hjort och stack iväg men kom tillbaka inom en halv minut. Han ger sig ganska enkelt vår kära hund. Efter skogen fick han följa med till affären och vänta i bilen. Han älskar att få följa med i bilen och titta på folk. Nu ska vi vila både han och jag. 

 

Dagens foton är tagna med  min mobilkamera ( Iphone 6 )

 

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirre - 15 november 2019 13:00

Om ni undrar vart jag tagit vägen så är jag här, still fighting och still soooo exhausted, men vad fan, JAG LEVER!   Är sjukskriven just nu för utmattning, sömnstörning och värre smärta. Hjärnan har är så grymt trött att jag inte klarar av att fo...

Av Mirre - 16 december 2018 12:57

Redan december och ett nytt år hägrar. Ett nytt år med nya förväntningar, möjligheter och hopp. Det är tur man inte vet vad livet har i beredskap åt en för då hade man dukat under direkt. Det finns nog en anledning till att vi inte kan se in i framti...

Av Mirre - 30 maj 2018 14:41

Såg att det var längesedan jag var inne och skrev. Det är bara så tråkigt att uppdatera när egentligen inget har blivit bättre. Jo, förresten, min sambo slutade att knapra på sina piller till slut. Även om jag misstänker att han periodvis äter ändå. ...

Av Mirre - 10 december 2017 11:52

Orokänslorna som ökar, hjärnan som inte kan koppla av, ljudkänsligheten, full koll på detaljer och förändringar, orkeslös, koncentrationssvårigheter, osv... Nu är jag nära den berömda väggen, men samtidigt kan jag inte gå in i den utan måste ha full ...

Av Mirre - 19 november 2017 16:32

Jag saknar mig själv!   Det känns som om jag håller andan, för om jag bara håller andan så kanske jag klarar av att jobba, studera och vara en okej sambo. Jag vågar inte ta ett alltför djupt andetag för då är jag rädd för vad som kan hända och sa...

Ovido - Quiz & Flashcards